Kontrolor dat pro Intrastat

PEPS (Proof of Export Services) je interní nástroj společnosti Siemens sloužící k vytváření a archivaci podkladů pro Intrastat (doávky zboží v rámci EU). Exportní dokumenty jsou archivovány buď electronicky ve formě EDI zpráv nebo ve formě naskenovaných dokumentů v závislosti na tom, zda je dopravce napojen na EDI komunikaci se Siemens.
Budete součástí logistického týmu zaměřeného na digitalizaci, do kterého hledáme posilu pro správnou dokumentaci zásilek přepravovaných v rámci EU. Očekáváme, že náš nový kolega bude schopen samostatně se rozhodovat a řešit úkoly ve svěřené oblasti, ale bude zároveň dobrým týmovým hráčem, protože tato pozice vyžaduje koordinaci přidělených témat s kolegy, kteří zpracovávají jinou část logistického procesu (přeprava zboží)
Denně budete telefonicky i e-mailem komunikovat se smluvními globálními dopravci i Siemens výrobními závody, které sídlí převážně v Německu a částečně i v jiných zemích EU.

Co bude náplní Vaší práce?

Jako kontrolor PEPS se zaměříte na správnou dokumentaci zásilek přepravovaných v rámci EU v elektronické podobě.
Budete mít za úkol identifikovat chyby, a na základě získaných zkušeností předcházet opakování stále stejných chyb a přijímat opatření k odstranění kořenových příčin těchto chyb.
V rámci tohoto úkolu budete hodně komunikovat se všemi zúčastněnými stranami:
• S přepravními společnostmi (měsíční reporting pro Intrastat prostřednictví EDI), od nichž bude třeba v případě selhání elektronických přenosů a vyžádat záložní dokumenty v PDF.
• Interními zákazníky Siemens (Siemens Business Units)
• s týmovými kolegy v ČR a Německu odpovědnými za další části přepravního řetězce
• s reportingovým a digitalizačním týmem v Praze
• s IT podporou při vytváření pravidelných report, při kontrole chybových hlášení a při odstraňování chyb v přenosech

Měl/a byste být procesně zaměřenou osobností se smyslem pro detail z následujících důvodů:

• Vaším úkolem bude analyzovat velké objemy přepravních dokladů v podobě elektronických dat tak, aby splňovaly kritéria pro osvobození od daně v rámci přepravy zásilek uvnitř EU a průběžně monitorovat kvalitu elektronických přepravních dokladů pro Siemens
• budete pravidelně reportovat interním zákazníkům
• pravidelně budete informovat interní zákazníky o možných chybách v procesu a celkové kvalitě dat jimi vyžívaných přepravců
• budete komunikovat s logistickými dodavateli (přepravci) a vysvětlovat jim specifika procesů EDI v Siemens tak, aby byli schopni eliminovat chyby
• budete navrhovat zlepšení a zefektivňování stávajících procesů, aby byly v souladu se všemi předpisy

Co byste jako vhodný kandidát měl/a splňovat:

• požadujeme velmi dobrou znalost němčiny (B2/C1) pro každodenní komunikaci, nutná je i komunikativní znalost angličtiny
• schopnost prosadit požadavky společnosti vůči poskytovateli služeb
• je třeba důslednost a velký smysl pro dotahování věcí ke zdárnému konci
• výborné komunikační, prezentační a koordinační schopnosti
• je nutné umět velmi dobře pracovat s Excelem
• kladný vztah k IT, schopnost spolupráce s IT podporou
• Vaší výhodou budou zkušenosti z oblasti mezinárodní přepravy nebo z oblasti celní deklarace a Intrastatu
• povědomí o EDI je výhodou, ne však podmínkou

Co Vám nabídnout společnost SIEMENS?

  • 5 týdnů dovolené, flexibilní pracovní dobu, home office a firemní mateřské školku pro lepší skloubení pracovního a soukromého života
  • individuální rozpočet na benefity ve výši min. 24 000 Kč, který si můžete proměnit na kombinaci až 8 dní volna navíc, bodů do cafeterie či příspěvků na penzijní a/nebo životní pojištění
  • příspěvek na stravování ve formě stravenek nebo příspěvku ve firemní kantýně
  • možnost stát se akcionářem Siemens a získat akcie zdarma
  • nejrůznější slevy a zvýhodněné nabídky

Plně Vás zaškolíme, poskytneme Vám maximální podporu a budeme Vás směřovat k rozvoji Vašich pracovních zkušenosti. Nejen proto jsme ideálním místem pro rozvoj Vaší kariéry!

Informace o pozici

Místo pracoviště

Siemensova 2715/1, 155 00  Praha-Stodůlky, Česká republika

Typ pracovního vztahu

Práce na plný úvazek

Typ smluvního vztahu

Pracovní smlouva

Délka pracovního poměru

Na dobu neurčitou

Benefity

Bonusy/prémie, sleva na firemní výrobky/služby, notebook, příspěvek na penzijní/životní připojištění, flexibilní začátek/konec pracovní doby, stravenky/příspěvek na stravování, dovolená 5 týdnů, vzdělávací kurzy, školení, firemní školka, příspěvek na sport/kulturu/volný čas, možnost občasné práce z domova, firemní akce, individuální rozvržení pracovní doby, individuální rozpočet na osobnostní růst, vyhrazený čas na inovace

Požadované vzdělání

Středoškolské nebo odborné vyučení s maturitou

Požadované jazyky

Angličtina (středně pokročilá), Němčina (středně pokročilá)

Zadavatel

Siemens s.r.o.

 

Kontakt

Siemens s.r.o.
Roland Mádlo